Vyriausybės valandoje – dėmesys tautinių mažumų švietimui
- Liutauras Kazlavickas
- 05-21
- 1 min. skaitymo
Atnaujinta: 07-30
Švietimo ministerijai patvirtinus 2025–2027 mokslo metų bendruosius ugdymo planus, paaiškėjo, kad tautinių mažumų mokyklose vis dėlto nebus padidintas lietuvių kalbos pamokų skaičius. Reaguojant į sprendimą, Seimo posėdyje vykusioje Vyriausybės valandoje Ministrės teirautasi dėl tokio sprendimo motyvų.

LR Seimo posėdžio įrašo kadras
„Gerbiama ministre, kodėl tautinių mažumų auklėtinius stumiate į kalbinę atskirtį? Dar prieš dvi savaites kalbėdama Švietimo ir mokslo komitete ir komentuodama tautinių mažumų auklėtinių ketvirtokų rezultatus sakėte, jog matote, kad didžioji dalis šių auklėtinių nepasiekė net 5 balų iš dešimties“, – Švietimo ministrės R. Popovienės klausė Liutauras Kazlavickas.
Švietimo komiteto narys piktinosi, kad Ministrė nesilaiko Švietimo įstatymo ir anksčiau deklaruoto siekio užtikrinti, kad tautinių mažumų auklėtiniai gautų tiek pat pamokų lietuvių kalba, kiek ir savo gimtąja kalba.
Kazlavickas: „Iki vakar mes matėme ketinimą jūsų nutarime dėl ugdymo programų šias proporcijas keisti ir padidinti lietuvių kalbos pamokų skaičių, tačiau patvirtintoje jūsų programoje matome, kad 1–4 klasių tautinių mažumų auklėtiniai gaus net 350 pamokų mažiau.“
Ministrė, gindama sprendimą iki 2027 m. nedidinti lietuvių kalbos pamokų skaičiaus tautinių mažumų mokyklose, argumentavo, kad šių sprendimų nepavyko priimti dėl higienos normų reikalavimų, neleidžiančių pradinių klasių mokiniams padidinti bendro pamokų skaičiaus.
Remiantis Nacionalinės švietimo agentūros ir Švietimo ministerijos pateiktais duomenimis, valstybinių brandos egzaminų rezultatai tautinių mažumų mokyklose, kuriose mokoma gimtąja kalba, yra prastesni, nei mokyklose, kuriose mokoma valstybine lietuvių kalba. 2024 metais 20,4 proc. tautinių mažumų mokyklų mokinių neišlaikė lietuvių kalbos, 13 proc. matematikos egzamino.
Švietimo įstatyme įtvirtinta, kad „lietuvių kalbos dalykas yra sudėtinė ugdymo programos dalis ir jos mokymui skiriama ne mažiau laiko kaip gimtosios kalbos mokymui."
